vineri, 2 ianuarie 2009

Cu mult timp inainte de alegerile din 13 dec. 2008, ma decisesem sa sterg acest blog. Pentru ca de cate ori voiam sa scriu ceva, dadeam de fotografia d-lui Dietrich si renuntam, mi-ar fi greu sa scriu de ce, sper ca se intelege. A trecut mai bine de un an si acolo sus, s-a dus intre timp si Lenti Moldovan.... Ce pacat de oamenii astia, dar cine stie, poate ca or face acolo sus o alta federatie mai buna ca asta de aici. Pana la urma, datorita noii functii care mi-a fost incredintata la alegeri, am renuntat... sa renunt la blog. O sa-l las tot asa, fiindca am observat ca atunci cand cauti pe google "FRAS", e relativ vizibil. Cum sa-i zic, "presedinte-FRAS" ? Nu merge ! De cand am scris pe forumuri si peste tot cu "SG" lumea cam asa ma stie... Il las asa si o sa modific putin in header si poate si cv-ul. Si fiindca este deja 3 ianuarie, va urez tuturor un An 2009 in care sa fiti ocoliti de crize !

6 comentarii:

Marc Banca spunea...

La Multi Ani Ovidiu, si tuturor celorlalti!
Ar fi o idee sa incerci sa faci blogul asta cat mai cunoscut, ca lumea sa poata discuta cu tine, atat fanii, cat si cei implicati direct in sport, si in alte moduri decat pe forumurile pe care de multe ori "iese scandal" din nimic...
Iti doresc bafta si sa dea Dumnezeu sa reusesti tot ce ti-ai propus sa faci la federatie...
PS. Cand ai fost numit SG ai spus ca poate cand ti se termina mandatul vei mai incalta odata ghetele de curse ca sa vezi ce s-a schimbat... Sper ca ideea ramane si acum, si ca dupa ce vei termina treaba de presedinte, te vom vedea din nou pe traseele de curse(la coasta, raliuri, sau de ce nu chiar pe un circuit in Romania)...

Ovidiu Mazilu spunea...

La Multi Ani, Marc ! Al doilea mare copilot al meu, dupa... Dan Zarnescu ! He-he. Nu am spus niciodata ce am patit acolo la acel rally-show ! Nu mai ridicasem un motor peste 5-6 mii rpm de 10 ani... si nu desluseam printre acele panglici pe unde e traseul ! Dar sa n-o iei ca pe o scuza, in fond a fost o distractie si nimic altceva. Nu stiu ce lungime avea traseul, dar sunt sigur ca dupa 2-3 ture mai puteam da jos inca cel putin 3-4 sec/tur, cu aceeasi masinica !
O sa reusesc sa fac multe la federatie, sunt convins ! Si iarasi sunt sigur ca ma voi mai da de cateva ori, macar sa ajut cu ce (inca) mai stiu despre trase, traiectorii, samd pe un tanar ca tine. Mersul la curse e ca mersul pe bicicleta, iti ramane ceva sadit in interior, care nu se uita niciodata.

Marc Banca spunea...

Apropo de ajutorul pentru tineri.
Te-ai gandit la o varianta de a atrage tinerii spre acest sport si de a premite participarea la varste mai mici decat cea de acuma(dupa cum am calculat de abia pe la 19-20 de ani poti ajunge debutant in raliuri)? Vezi exemplul lui Evgeny Novikov care la 18 ani e pilot de uzina la Citroen Junior Team...

Ovidiu Mazilu spunea...

Tu abia acum ai calculat ? Eu calculam asta de acum 30-35 de ani si or fi fost altii inaintea mea care au calculat si ei... De pe la vreo 14-15 ani, incepusem sa-l bat la cap pe taica-meu, auzisem eu ca se poate acorda "dispensa de varsta"... Voiam curse de masini mari, adevarate. Saracu' de el, il asasinam zilnic cu chestia asta. O sa va povestesc o data si-odata ce pacoste am fost la casa parintilor mei ! Deci, stiu bine ce simte un adolescent care iubeste cursele, si-i sfatuiesc pe parinti sa nu cumva sa se opuna, pentru ca rezultatul e exact invers. La concret, am discutat asta deja in primul Consiliu, e o problema de mare actualitate si cred ca stiu unde trebuie "lucrat" ca sa iesim din acest impas, al obligativitatii varstei minime. O sa va spun la timpul potrivit, nu mai tarziu de 15-20 ianuarie.

Marc Banca spunea...

Acum 30-35 de ani eram inca departe de stadiul de "proiect".... M-am gandit la asta de catva timp, dar am spus de abia acum pentru ca esti primul de la federatie cu care chiar poti purta un dialog, si care este extrem de receptiv la propuneri...
Abia astept sa aud varianta pe care ai propus-o, care cred ca va fi una castigatoare. Si as mai avea o intrebare: de ce sa nu poti fi pilot la raliuri chiar daca nu ai varsta necesara pentru a avea carnet? Solutia este extrem de simpla, copilotul poate conduce pe etapa(unde este drum deschis circulatiei publice).Nu?

Ovidiu Mazilu spunea...

Da, e clar ca poate conduce copilotul pe etapa si juniorul pe probe. Problema care trebuie atacata frontal este legislatia. La acest moment, fie ca e vorba de seniori, fie de juniori, chiar si pe traseul inchis circulatiei publice se aplica aceleasi principii ca cele din Codul Rutier. Amintesc cazul recent Pitigoi, de la Brasov, dar mai am exemple. Nu exista deci cadru legislativ specific, care sa stabileasca limpede raspunderea spectatorului, a organizatorului si/sau care sa scoata de sub culpa pilotul. O astfel de initiativa legislativa nu se introduce asa usor cum credem noi. Solutia este sa incepem prin cateva seminarii pe aceasta tema, cu oameni de decizie din Interne, ANS, Guvern, samd. Ideea de la care vom pleca va fi aceea ca sportul auto trebuie privit ca pe o posibilitate de a oferi in primul rand tinerilor un cadru (controlat si reglementat legislativ) de manifestare, cu scopul de a reduce actele de "vitejie" din traficul de zi cu zi. Dar cand vorbeam de accesul tinerilor la motorsport, nu numai la asta ma refeream. Asta este una din caile de urmat, dar toata strategia se sustine pe mai multe directii, fiecare cu punctul lor de plecare si cu obiectiv separat. In final converg spre acelasi lucru. Franta de pilda (si nu numai) are o ditamai Academia de Motorsport si un intreg program de descoperire a talentelor pe intreg teritoriul, sustinut de stat. Cam aici trebuie sa ajungem si noi peste 2-3 ani. Stiu ca e mult si ca tinerii nu au rabdare, dar trebuie inceput de undeva. Trebuie sa intelegem ca Romania e o tara intr-o foaaarte lunga si istovitoare tranzitie. Generatiei noastre, mie si lui taica-tau, de ex., ne revine misiunea sa facem tot ce putem, astfel incat aceasta tranzitie sa se incheie cat mai repede, in folosul generatiilor urmatoare.

Linkuri, in ordine alfabetica: