sâmbătă, 17 ianuarie 2009

De ce scriu pe net (pe forum, pe blog...) partea 2

Si mai scriu pentru urmatorul mare si important motiv: de cand cunosc eu sportul auto romanesc, toate deciziile se iau azi, se abroga maine, se reactiveaza poimaine si se modifica dupa cum cel care vorbeste cu "federatia" tipa mai tare, sau e mai vip in ecuatia campionatului. De nenumarate ori te trezeai in pragul primei curse ca tu te incadrai intr-o regula, altii nu ! Tu stiai "decizia" din ziua x, insa nu aflai ca intre timp, in ziua y -de dupa ziua x- s-a mai dat unuia cate o derogare, altuia i s-a admis cate-o exceptie.... A devenit un obicei ca unii oameni de buna credinta si precauti-fiindca stiu ei ce stiu- sa sune la federatie si sa intrebe nevinovati: "s-a mai schimbat ceva fata de anul trecut ?"
Ce usor mi se pare tenisul, acolo racheta e cam tot aia de zeci de ani, eh, era candva obligatoriu sa porti echipament alb, pe urma s-a abrogat... In orice caz terenul e acelasi, setul e set si game-ul.... ghem !
In automobilism toata-ziua-buna-ziua masinile se schimba, formatul curselor se schimba, rotile/franele/rezervoarele/turbocompresoarele/sistemul de punctare in campionat/echipamentul pilotului..... norme peste norme si sute de pagini de regulamente se schimba de la un an la altul. De-abia te inveti cu o regula si in doi-trei ani se schimba. E normal sa fii nesigur, citesti pe site-ul FIA una, nu stii daca e preluat si la romani, unii zic ca da, sa ne aliniem ! Altii zic ca nu, nu e momentul ! Colac peste pupaza, federatia noastra le adopta "consecvent" asa cum am zis la inceput: adica dupa parerea celui care tipa cel mai tare. Nu poti avea incredere nici macar intr-o anume conduita, fiecare face cum il taie capul, fara discernamant si fara sa inteleaga prea bine care-s consecintele. De aceea scriu pe forumuri, macar sa stie cat mai multi, cat mai din timp, ce e nou. Cum s-ar zice.... schimbare-schimbare, dar s-o stim cu totii ! Normal ar fi sa editezi an de an regulamente.... e simplu sa spui asta, fara sa te gandesti ca FIA le publica abia prin decembrie, iar tu trebuie sa vezi ce-i aplicabil si ce nu in ianuarie, apoi sa publici in februarie, pilotul afla de-abia in martie ca nu-i mai e buna cutia de viteze de anul trecut ! Trage deci cu dintii de federatie sa nu aplice noua regula, intre timp isi comanda o noua cutie-daca are bani si daca are cui sa o comande-cutie care soseste abia in aprilie-mai, adica dupa prima sau a doua etapa de campionat. Cand insfarsit e pus la punct, constata ca celorlalti li s-a acordat o derogare...
Ce bine e la tenis. Sau la volei....

Niciun comentariu:

Linkuri, in ordine alfabetica: