joi, 8 ianuarie 2009

Criza noastra cea de toate zilele...

Am zis ca n-o sa ma bag niciodata in subiecte din astea de larg interes, dar uite ca nu ma pot abtine. E tare la moda sa te vaiti ca te-a lovit criza. Cu cat te atinge mai tare, cu atat pari mai important in ochii fraierului... care este. Care, adica, suntem, in criza noastra cea de toate zilele. Noi, astia mai fraieri deci, muncim, nu gandim. Cine a "gandit" de prin 96/97 incoace, a inginerit un credit. Cum "cum a luat credit" ? Simplu, de nevoi personale... Nu v-am zis eu ca nu gandim ? Eu cand am o nevoie personala ma gandesc sa caut hartie igienica. Dar n-am gandit bine, uite ca altii si-au rezolvat cu cate-o foaie din buletin fel de fel de nevoi stringente: mai un Maserati, mai cate-un Cayenne de 8 Martie, mai cate o vila cu bodyguarzii la poarta si eventual si hectarul aferent de padure. Toate cumparaturile astea marunte pe leasing, pe credit si pe... cuvantul lor de pionier ca o sa dea banii inapoi ! De unde sa-i dea, din ce anume ? Ca oamenii astia n-au stiut niciodata sa faca bani, au stiut doar sa ia credite si sa dea pe o casa cat nu face, sau in cel mai bun caz sa-si plateasca vechile credite cu unele noi si sa se dea incontinuare drept "oameni de afaceri". Si-acum, sunt foarte crizati, cica nu le mai merg "afacerile" si de-aia n-au de unde sa dea banii inapoi ! Mi se-nnoada... nevoile personale-n lacrimi !
Eu nu vad -deocamdata cel putin- nici o criza pe nicaieri, ci doar simpla consecinta a unor imprumuturi fara acoperire. Din punctul meu de vedere, care n-am luat in viata mea 2 lei de la vreo banca, benzina s-a ieftinit si nu credeam ca mai e posibil. Casele s-au normalizat la pret si n-avem decat sa ne bucuram. Iar euro a crescut mult mai putin decat credeam ca va creste dupa anul electoral 2008, avand in vedere PIB-ul umflat cu pompa Citroenurilor vandute prin megaingineriile "rabla" si "taxa de mediu"....
Despre a cui criza vorbim ? A, da, mai sunt si oameni amarati care si-au luat cate-o Dacie Logan care dupa doi-trei ani de utilizare nu mai face nici jumatate din cat mai au de dat inapoi la banca... Si mai scoate si fum cat un non-Euro din 90. Pai ce sa le zic ? Nici asta nu are nici o legatura cu criza, era ceva previzibil. Sa vada si ei partea plina a paharului, ca cine si-a luat-o prin programul "rabla", peste 5-6 ani are toate sansele sa si-o mai ia o data ! Prima, despre prima de casare era vorba....

Niciun comentariu:

Linkuri, in ordine alfabetica: