ex-Președinte al Federației Române de Automobilism Sportiv, în prezent candidat la funcția de Președinte al Asociației „Automobil Clubul Român”
vineri, 19 octombrie 2007
Campionatul de Raliuri al Romaniei
2007-10-18 14:53
Interviu cu Secretarul General al FRAS - Dl. Ovidiu Mazilu
rally.ro: In ultima perioada, FRAS a primit lovituri de pe toate fronturile: de la ACR, ANS, din partea propriilor sportivi, etc. Spuneti-mi sincer: este federatia pe duca?
Ovidiu Mazilu: Nu serveste nimanui sa ne ascundem problemele. Ele exista. Dar Federatia nu are cum sa dispara. Batalia se duce pentru independenta, nu pentru existenta. M-am exprimat asa, pentru ca ACR vede acum Federatia ca pe un teritoriu separatist, pe care doreste sa-l reanexeze... cu ajutor de la Inalta Poarta.
rally.ro: Ati preluat din nou functia de Secretar General al FRAS la circa un an dupa ce ati parasit acest post. Ce s-a schimbat in contextul general din jurul federatiei, intre momentul octombrie 2006, respectiv octombrie 2007?
Ovidiu Mazilu: Atunci, in 2006 am dorit sa ma ocup de sport si am ajuns sa fac politica. Nu mi-a placut, dar am facut-o. N-am reusit sa schimb prea mult cursul ascendent pe care era inscrisa de predecesorii mei disputa dintre ACR si FRAS si m-am retras. Din pacate, retragerea mea nu a dus nici la transarea conflictului in favoarea vreuneia din parti, nici la calmarea situatiei. La presiunea celor care si-au dat seama ca nu era rea ideea de apropiere treptata de ACR, presedintele in exercitiu Stefan Vasile m-a numit din nou Secretar General. Am acceptat, pentru ca si astazi cred ca alternativa de a ramane complet separati de ACR nu este cea mai fericita pentru Federatie. Din punctul meu de vedere, rezolvarea rapida si eficienta a problemei o reprezinta un parteneriat serios si modern in plan sportiv cu CNAK, lucru care ne-ar ridica foarte mult de acolo de unde suntem acum, chiar si in ochii strainatatii.
rally.ro: La startul Raliului Avram Iancu, dl. Rusanescu imi spunea ca nu se ajunge nicaieri cu negocierile FRAS-ACR. Dar dvs., ati ajuns cumva la aceeasi concluzie?
Ovidiu Mazilu: Nu pot sa dau verdicte, cata vreme nu s-au explorat toate posibilitatile. As spune doar ca ACR nu este cel mai comod partener de discutii, atata tot.
rally.ro: Nicolae Titulescu afirma ca un bun diplomat trebuie sa fie capabil sa inghita uneori o broasca raioasa la micul dejun. Asa ati descrie si eforturile diplomatice pe care le-ati intreprins cu ACR?
Ovidiu Mazilu: Nu, nu s-a servit un astfel de meniu la “dineul” cu ACR. Am gustat insa putin anul trecut, la noi, in interiorul FRAS. Nu mi-a placut deloc si m-am ridicat de la masa. Poate ca de asta nu am sa ajung niciodata politician sau diplomat.
rally.ro: Personal, am perceput recenta scrisoare catre FIA a presedintelui ANS, dl. Octavian Bellu, ca pe o “lovitura sub centura” data FRAS din partea unei terte persoane care nu avea dreptul sa faca acest lucru. Cum a fost sa aflati despre acest lucru printr-un fax venit de la FIA?
Ovidiu Mazilu: In termeni juridici, intr-adevar ANS ar fi o terta persoana, fara calitate procesuala in raporturile FRAS-FIA. Dar FIA nu este un tribunal sa tina cont strict de aceste reguli. In fine, putem discuta mult despre sistemul de afiliere, dar nu asta era intrebarea, ci de reactia noastra atunci cand a sosit acel fax. Mai intai l-am citit cu atentie, apoi am refacut firul evenimentelor si bineinteles ca ne-am pus aceleasi intrebari pe care si le pune toata lumea. Si ca toti ceilalti, am ajuns si noi la singura varianta posibila: ca renuntarea propriu-zisa s-a hotarat in alt cabinet.
rally.ro: Anul trecut, dl. Bellu l-a primit in audienta pe pilotul Claudiu David pentru a asculta doleanta sa, anume ca nu poate participa la Raliul Australiei. Cum a putut face presedintele ANS gafa din ultimele saptamani, dupa ce a fost pus in tema cu situatia automobilismului romanesc?
Ovidiu Mazilu: FIA nu seamana cu federatiile internationale din alte sporturi. E suficient sa citesti un singur articol din statut si lista cu statele in care coexista si autoclubul national, si federatia sportiva din tara respectiva. Domnul Bellu are multe sporturi pe cap si multe probleme, incat sa fi retinut aceste particularitati ale automobilismului din cazul Claudiu David de anul trecut. Nu cred ca domnul Bellu are vreme sa studieze tot felul de statute de federatii internationale, dar nu ma asteptam sa nu ne consulte inainte de a trimite acea renuntare. Se stie ca aceasta ultima scrisoare a fost precedata de o alta, trimisa in favoarea afilierii. Din cate cunosc, a fost vizata de oficiul juridic al ANS. Este de interes sa aflam daca aceasta ultima scrisoare are viza aceluiasi oficiu juridic.
rally.ro: Prin zona de service a coastei de la Rasnov am remarcat trecand pe langa mine o delegatie ACR, cu functii oficiale in cadrul clubului. Este adevarat ca ei cauta cusururi la etapele FRAS pentru a inainta “dovezi” la FIA?
Ovidiu Mazilu: Tot ce se poate. Dar nu ar trebui sa facem o pasiune din atata lucru. Credeti ca cineva de la FIA este atat de naiv sa-si faca o evaluare din astfel de “dovezi” ale contestatarului? FIA nu este pentru prima data pusa intr-o astfel de situatie de conflict local, regional. Din punctul lor de vedere, situatia din Romania este asemanatoare cu cea din anii ’90, a multor tari din blocul de Est. Unde mai pui ca pe site-ul oficial, ACR-ul e in Belgia! Asta denota preocuparea lor pentru problemele noastre.
rally.ro: Pilotii, organizatorii, arbitrii si alte persoane din cadrul FRAS manifesta o oarecare neliniste cu privire la incertitudinea care pluteste in jurul federatiei in aceste zilei. Ce atitudine ii sfatuiti sa aiba in legatura cu aceasta chestiune?
Ovidiu Mazilu: Sa aiba incredere in noi, nu pentru ca am fi mai destepti, ci pentru ca avem tabloul complet al situatiei. Romanul este suspicios, nu crede in reprezentantii lui si pot sa inteleg acest lucru, ni se trage tuturor din viata de zi cu zi. Sfatuiesc pe cei care cred ca au o mai mare putere de persuasiune decat noi in problema “vizelor pentru Europa”, sa discute intre patru ochi cu Aur sau cu Tempestini.
rally.ro: Exista riscul ca FRAS sa piarda in intersezon o parte insemnata dintre piloti si chiar organizatori de etape?
Ovidiu Mazilu: Nu avem aceasta obsesie. Nu tinem oamenii legati de glie. In schimbul acestei relaxari vizibile, nu o sa mai fim asa de permisivi cu sportivii care aduc atingere imaginii federatiei noastre sau a oricarei alte organizatii automobilistice precum ACR, prin scandaluri mediatice. Cu noua optica in politica FRAS, nu cred ca vor pleca prea multi, macar si pentru faptul ca nu e sigur ca vor fi acceptati, pentru ca in actuala viziune a ASN, ei au participat 2-3 ani la “curse ilegale”. Repet, cine este neincrezator in spusele mele, sa se consulte cu Aur. Sau sa retina esenta din recentele lui declaratii.
rally.ro: Dar un scenariu optimist cum ar suna pentru 2008?
Ovidiu Mazilu: Ce se face acum se va face si incontinuare la FRAS, democratic, cu alegeri, cu comisiile din statut, cu arbitri, cu tot tacamul. Dar cu CNAK-ul intr-un birou alaturat. FRAS se va ocupa de campionate, iar vecinii de aspecte FIA, de relatii internationale, si asa mai departe. Regulamentele le-am aproba impreuna. La curse mergem cu observator ASN. Sau federal. Sau amandoi odata. Proiectam si sustinem impreuna un buget care va fi destinat exclusiv sportului auto si care sa acopere activitatea ambelor “birouri”. Tribunalul de Apel ASN se va compune din trei de colo si trei de dincolo. Putem face impreuna cursuri pentru arbitri. Nu putem insa sa ne amestecam in niciun fel in “schema de personal” a celuilat. Dar putem reinventa Campionatul National de Raliuri pe doua divizii, cum a fost candva. FRAS-ul pe divizia A si CNAK-ul pe divizia B. Ar fi un scenariu. Dar pot fi si altele, mai curajoase. Nu inteleg ce este asa de complicat. Putem adopta un oarecare proiect pentru 2008 ca test al acestei tranzitii, vedem cum functioneaza si apoi pentru 2009, lucram la ce nu este in regula. Noi putem... avem cu ce. Deocamdata nu avem cu cine.
Interviu realizat de Mihai Dumitru
Va invitam sa cititi si interviul Rally.ro din 27.06.2007 cu dl. Ovidiu Mazilu:
Dle Mazilu, Cei de la acr or fi citit aceste propuneri ale dvs, sau nici nu le pasa? Va propun sa le trimiteti si la acr? Sau sa fie prezentate intr-o conferinta de presa sa afle toata lumea automobilismului cat de interesata este ASN/ACR de dezvoltarea automobilismului sportiv in Romania. Succes.
Buna ziua. Sunt sigur ca cei de la ACR le-au citit, dar din pacate intre timp s-a vazut ca pe cei cativa care conduc ACR-ul nu-i intereseaza decat sa-si panseze propriile orgolii sifonate candva in trecut, cand unul din "supusi" a scapat de ochiul vigilent al stapanului.
3 comentarii:
Dle Mazilu,
Cei de la acr or fi citit aceste propuneri ale dvs, sau nici nu le pasa? Va propun sa le trimiteti si la acr? Sau sa fie prezentate intr-o conferinta de presa sa afle toata lumea automobilismului cat de interesata este ASN/ACR de dezvoltarea automobilismului sportiv in Romania.
Succes.
Buna ziua. Sunt sigur ca cei de la ACR le-au citit, dar din pacate intre timp s-a vazut ca pe cei cativa care conduc ACR-ul nu-i intereseaza decat sa-si panseze propriile orgolii sifonate candva in trecut, cand unul din "supusi" a scapat de ochiul vigilent al stapanului.
ACR se face ca nu stie de oferta facuta de dvs. privind Caledarul sportiv al FRAS!!!??? S-au e doar un "razboi" al nervilor.........
Trimiteți un comentariu